top of page

Un nou inceput


Aici nu ma refer la un nou inceput blogosferic ci la un nou inceput in viata, au trecut aproape doua luni de cand m'am intors din Germania, da acea Germanie care in mintea mea era tara perfecta, tara din care nu as mai fi vrut sa ma intorc dar nu a fost totul cum mi'am imaginat eu.

Inca de cum am intrat in Germania am fost luati la ochi iar in apropiere de Koln am fost opriti pe autostrada de catre politie pentru un simplu control de rutina, ne'au pus sa coboram din masina si sa le aratam ce avem fiecare in geanta iar pe un ton politicos ne'au intrebat cu ce ocazie tranzitam Germania si ce avem de gand sa facem aici. Dupa ce au vazut ca totul e in ordine ne'au lasat sa plecam, acesta a fost primul meu contact mai serios cu tara la care visam de mic copil.

In prima saptamana in care am stat la fratele meu, vroiam mai tot timpul sa ies sa socializez asa ca ma tot plimbam prin oras, un oras cu tot ce vrei 5 supermarketuri, magazin de electrocasnice, un mini mall cu sala de cinema chiar, ceea ce lipsea din peisaj insa erau oamenii, nu prea vedeai lume pe strada in timpul saptamanii de parcuri nu mai vorbesc pentru ca rar gaseai asa ceva ci pe banci nu statea nimeni se pare aca acolo toata lumea e intr'o graba. Pana la urma m'am obisnuit cu acest stil de viata in care fiecare isi vede de ale lui treburi fara sa comunice cu celalalt, mergeam ziua langa stadionul municipal ma asezam pe banca si faceam sudoku sau mergeam la cafea in piata centrala(1.9 euro o cafea/ 2.1 euro un ceai), unde mai interactionam cu ospataritele care stiau limba engleza dar ma simteam cumva in plus pentru ca aveam senzatia ca sunt urmarit se uitau asa ciudat de parca as fi fost singurul care cerea in limba engleza din tot orasul.

Do you speak english?

Nein!

Chiar daca in mare parte intelegeam ce mi se zice in limba germana eu tot pe engleza vroiam sa comunic, dar se pare ca engleza nu prea te ajuta in Germania cel putin la primarie cand am fost am incercat sa vorbesc in engleza cu doamna de acolo care mi'a zis sa revin maine zi cu un vorbitor de limba germana pentru ca aici nimeni nu vorbeste germana. Cel mai bine m'am inteles cu cei de la politie pentru ca sunt obligati sa vorbeasca si o limba de circulatie internationala.

Au fost 5 saptamani cu bine si cu rele, se vede diferenta de mentalitate dintre noi si ei dar noi cred ca avem ceva in plus fata de nemti, avem suflet, pasiune si iubire fata de aproapele nostru si chiar daca nu pare tind sa cred ca la noi e mai curat decat la ei, mie cel putin asa mi s'a parut ca in Germania a fost mizerie nu stiu de ce probabil ca din cauza lipsei cosurilor de gunoi stradale?!

In Germania am invatat cel mai important lucru, ca in viata trebuie sa te bazezi pe tine ci pe nimeni altcineva pentru ca doar tu esti in masura sa te ajuti ci doar tu iti poti face viata mai buna.

SEARCH BY TAGS:
Nu există încă nicio etichetă.
bottom of page